Pytania - NORSAN

pytania i odpowiedzi

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat produktów NORSAN? Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.

Produkty NORSAN

Masz pytania na temat oleju omega-3 lub kapsułek NORSAN? Tutaj dowiesz się wszystkiego o naszych produktach.

Zamówienia, dostawa, zwroty

Masz pytania na temat zamówienia, wysyłki lub zwrotów? W tym miejscu znajdują się odpowiedzi na najczęstsze pytania.

Kwasy tłuszczowe omega-3

Pytania i odpowiedzi dotyczące niezbędnych kwasów tłuszczowych, czyli wszystko co powinieneś wiedzieć
o omega-3.  

Olej rybny NORSAN

Pytania i odpowiedzi dotyczące naturalnego oleju rybnego z dzikiego połowu. 

 

Olej z alg NORSAN

Pytania i odpowiedzi dotyczące w 100% roślinnego oleju z alg  

 

PRODUKTY NORSAN

W razie jakichkolwiek dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu: info@norsan-omega.pl

Olej rybny NORSAN

Olej z alg morskich NORSAN

Oliwa z oliwek

Omega-3 Arktis

Omega-3 Kapsułki

Omega-3 Kids

Omega-3 Total

Omega-3 Vegan

Pytania dotyczące kwasów tłuszczowych omega-3

Tak, teoretycznie jest to możliwe. Jednak trzeba by było jeść duże ilości pewnych pokarmów. Realistycznie rzecz biorąc, jest to jednak wykonalne tylko dla bardzo niewielu osób. Aby zapewnić dzienne spożycie ok. 2 g kwasów omega-3, czyli dzienną porcję zalecaną przez lekarzy, należałoby spożywać dziennie ok. 100 g śledzi, 150 g tuńczyka, 250 g łososia, 300 g makreli, 1,5 kg pstrąga lub 3 kg dorsza.

W przypadku niektórych chorób można założyć niedobór kwasów omega-3, a przebieg choroby można złagodzić poprzez przyjmowanie kwasów tłuszczowych omega-3. Ogólnie rzecz biorąc, dieta zachodnia jest głównie związana z niedoborem kwasów omega-3. Znaki bezpośrednie nie są właściwie postrzegane, ponieważ często są częścią codziennego życia i nauczyliśmy się z nimi żyć (zaburzenia snu, słaba koncentracja, problemy z trawieniem itp.). Ponadto wiele chorób autoimmunologicznych może wynikać z niedoboru kwasów tłuszczowych omega-3, chociaż wcześniej nie zauważono żadnych zmian w organizmie. Abyś mógł się upewnić, czy czegoś brakuje w Twoim ciele, możesz przeprowadzić analizę kwasów tłuszczowych.

Wiele korzystnych właściwości przypisuje się morskim kwasom tłuszczowym omega-3 (EPA i DHA). Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) opublikował następujące informacje dotyczące utrzymania podstawowych funkcji organizmu, które mogą być przypisane do morskich kwasów tłuszczowych omega-3:

    • EPA i DHA przyczyniają się do prawidłowego funkcjonowania serca
    • DHA przyczynia się do utrzymania prawidłowego widzenia
    • DHA przyczynia się do utrzymania prawidłowych funkcji mózgu
    • DHA i EPA przyczyniają się do utrzymania prawidłowego poziomu triglicerydów we krwi.
    • Spożycie DHA przez matkę przyczynia się do prawidłowego rozwoju oczu i mózgu u płodu i niemowlęcia karmionego piersią
    • Przyjmowanie DHA przyczynia się do prawidłowego rozwoju wzroku u niemowląt do 12 miesiąca życia.

Jeśli istnieje duża nierównowaga kwasów tłuszczowych omega, może to prowadzić do cichych stanów zapalnych w organizmie. Mogą one przerodzić się w poważne choroby, ponieważ omega-6 ma działanie prozapalne. Kwasy tłuszczowe omega-3 mają działanie przeciwzapalne.

Zawartość omega-3 w rybie zależy od jej gatunku. W śledziu znajduje się około 2 g kwasów omega-3 na 100 g. To sprawia, że śledź jest dobrym naturalnym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3. Tuńczyk, łosoś i makrela są również bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, chociaż na 2 g omega-3 potrzeba około 250 g łososia. W innych konwencjonalnych rodzajach ryb, poziom omega-3 jest raczej niski. Na przykład, trzeba spożyć 1,5 kg pstrąga, aby wchłonąć 2 g omega-3.

Jedną z możliwości jest spożywanie tłustych ryb, takich jak makrela, łosoś czy śledź. Jednak nasze oceany są obecnie zanieczyszczone, a stworzenia morskie, takie jak ryby, są niestety skażone zanieczyszczeniami. Potrzebujesz również stosunkowo dużych ilości ryb, aby uzyskać zalecaną dawkę 2.000 mg omega-3 dziennie. Konkretnie będzie to 100 g śledzia, 250 g łososia lub 1,5 kg pstrąga – codziennie. Inne źródła omega-3 to olej lniany, nasiona chia i orzechy włoskie. Jednak te roślinne źródła omega-3 zawierają tylko kwas tłuszczowy omega-3 ALA. Tylko 0,5-10% z tego jest przekształcane w ważne morskie kwasy tłuszczowe omega-3 EPA i DHA. EPA i DHA w szczególności mają więcej pozytywnych właściwości niż roślinny kwas tłuszczowy omega-3 ALA. Wszystkie produkty NORSAN Omega-3 są oczyszczone z PCB, zanieczyszczeń i metali ciężkich oraz są bogate w EPA i DHA. Oleje z ryb i alg NORSAN o wysokiej dawce i jakości są dobrą i bezpieczną alternatywą dla bezpiecznego spożycia wysokiej jakości morskich kwasów tłuszczowych omega-3

Podchodząc do odpowiedzi na to pytanie z trybu działania, proporcje EPA i DHA są kluczowe. EPA jest przede wszystkim zaangażowany w regulację stanu zapalnego, a DHA jest przede wszystkim istotne dla funkcji poznawczych i zdrowia nerwów. Oba kwasy tłuszczowe są obecne we wszystkich olejach, ale stosunkowo więcej EPA jest w Omega-3 Total, natomiast więcej DHA jest w Omega-3 Vegan i Omega-3 Arktis.

W związku z tym można dokonać rozróżnienia: metabolizm, serce, reumatyzm, alergie itp. czyli wszystkie choroby przewlekłe z udziałem stanu zapalnego -> Omega-3 Total.

Demencja, ADHD, rozwój mózgu w czasie ciąży raczej z Omega-3 Vegan lub Omega-3 Arktis

Ale przede wszystkim, każdy klient powinien czuć się dobrze i lubić produkt! W końcu oprócz efektu chodzi też o smak, cenę czy ogólnie dietę roślinną. W razie wątpliwości oczywiście chętnie pomożemy Państwu w osobistej konsultacji. Pytania prosimy kierować na adres: info@www.norsan-omega.pl

Działanie środków rozrzedzających krew może zostać wzmocnione przez kwasy omega-3. Wzajemne wzmocnienie zależy od rodzaju i dawki zastosowanych preparatów. W takim przypadku należy zasięgnąć porady lekarza.

Zamówienia, wysyłka, zwrot